Opcje podłoża
Z podłożem można zrobić niemal wszystko. Omówię każdą funkcję.
U góry widzicie opcje podłoża nieruchomego, u dołu - ruchomego. Ja omówię wszystkie jak leci, po kolei.
L
Położenie.
X i Y oznaczają współrzędne obiektu, czyli jego położenie na mapce. X to odległość od lewej krawędzi, Y od górnej. Podajemy ją w pixelach.
Rozmiary.
L to długość obiektu (ang. lenght), H (ang. height) - wyskość. Również podajemy w pixelach.
Z tyłu czy z przodu?
Z określa, czy dany obiekt będzie za, czy przed innym obiektem (np. stołem, krzesłem itp.)
Tło/Pierwszy plan określają czy obiekt będzie zasłaniać myszkę, czy będzie za nią.
Ogólne
Za pomocą * oznaczyłam opcje działające tylko przy ruchomym podłożu.
Ruchome podłoże - określa, czy podłoże ma się poruszać, czy pozostać nieruchome.
Masa - im większa, tym obiekt ciężej przesunąć. *
Tarcie - im większe, tym bardziej myszka będzie się ,,przyczepiać" chodząc po danym podłożu.
Odbicie - im większe, tym bardziej myszka będzie się odbijać; pozwala zrobić trampolinę z każdego gruntu.
Kąt nachylenia - pod jakim kątem nachylony jest obiekt (w stopniach, od 0 do 360).
Stały kąt nachylenia - 1 = tak, 0 = nie. Jeżeli wpiszemy 1, grunt będzie ruszał się tylko w jednej osi (np. skacząc na trampolinie będzie skakał tylko góra-dół, nie poleci na boki). *
Tłumienie liniowe - im większe, tym wolniej grunt spada i się przesuwa. *
Tłumienie kątowe - im większe, tym ciężej zmienić kąt gruntu. Nie działa jeśli ustawimy "Stały kąt nachylenia". *
Kolizja z myszami - określa czy grunt może wchodzić w kolizję z myszami.
Kolizja z podłożami - określa czy grunt może wchodzić w kolizję z innymi gruntami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz