Na ile oceniasz mój blog?

Przetłumacz

środa, 18 marca 2015

Opcje podłoża w edytorze map

Opcje podłoża


Z podłożem można zrobić niemal wszystko. Omówię każdą funkcję.

U góry widzicie opcje podłoża nieruchomego, u dołu - ruchomego. Ja omówię wszystkie jak leci, po kolei.

L

Położenie.

X i Y oznaczają współrzędne obiektu, czyli jego położenie na mapce. X to odległość od lewej krawędzi, Y od górnej. Podajemy ją w pixelach.

Rozmiary.

L to długość obiektu (ang. lenght), H (ang. height) - wyskość. Również podajemy w pixelach.

Z tyłu czy z przodu?
Z określa, czy dany obiekt będzie za, czy przed innym obiektem (np. stołem, krzesłem itp.)

Tło/Pierwszy plan określają czy obiekt będzie zasłaniać myszkę, czy będzie za nią.

Ogólne

Za pomocą * oznaczyłam opcje działające tylko przy ruchomym podłożu.

Ruchome podłoże - określa, czy podłoże ma się poruszać, czy pozostać nieruchome.

Masa - im większa, tym obiekt ciężej przesunąć. *

Tarcie - im większe, tym bardziej myszka będzie się ,,przyczepiać" chodząc po danym podłożu.

Odbicie - im większe, tym bardziej myszka będzie się odbijać; pozwala zrobić trampolinę z każdego gruntu.

Kąt nachylenia - pod jakim kątem nachylony jest obiekt (w stopniach, od 0 do 360).

Stały kąt nachylenia - 1 = tak, 0 = nie. Jeżeli wpiszemy 1, grunt będzie ruszał się tylko w jednej osi (np. skacząc na trampolinie będzie skakał tylko góra-dół, nie poleci na boki). *

Tłumienie liniowe - im większe, tym wolniej grunt spada i się przesuwa. *

Tłumienie kątowe - im większe, tym ciężej zmienić kąt gruntu. Nie działa jeśli ustawimy "Stały kąt nachylenia". *

Kolizja z myszami - określa czy grunt może wchodzić w kolizję z myszami.

Kolizja z podłożami - określa czy grunt może wchodzić w kolizję z innymi gruntami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz